Aluk Todolo (FR)



Occulte noise-rockers Aluk Todolo brengen een mengeling van zich langzaam en zwartgallig voortslepende trance-opwekkende rocknummers, zich langzaam en zwartgallig voortslepende trance-opwekkende rocknummers met dikke verstoring er onderdoor, en zich langzaam en zwartgallig voortslepende trance-opwekkende rocknummers met dikke verstoring er onderdoor en geglitched gitaarwerk er overheen.

De muziek is uitdagend, en vergt geduld. De nummers zijn monotoon en duren lang, erg lang. Dit is voor mij trouwens een compliment; your mileage may vary. In de reviews die ik heb gelezen gebruikte men vaak de genres 'krautrock' en 'black metal' als een indicatie voor de muziek die deze band maakt, hoewel ik zulke termen bij Aluk Todolo tekort vind schieten. De band omschrijft zichzelf op hun zéér psychedelisch verantwoorde Myspace-pagina als 'religious psychedelic trance' en hier kan ik me helemaal in vinden.



Ze hebben tot nu toe twee platen uitgebracht. Hun debuut is een 7"-single met twee tracks, die nog duidelijk door de psychedelische rock zijn beïnvloed. Het album komt qua lengte en materie meer overeen met een EP. Het laat veel (interessant) nieuws horen, en stemt zéér hoopvol over de richting die ze op aan het gaan zijn. Het is harder en abstracter. Ik ben dan ook erg benieuwd naar wat er komen gaat.

(Ik snap trouwens werkelijk waar niets van hun zelfverzonnen religie (zie de site) of het brabbeltaaltje dat ze erbij bedacht hebben (hoor de nummers), maar ik kan je wel vol vertrouwen mededelen dat het lichtelijk geniaal is. De platen zien er erg mooi uit, en de LP's zijn nog niet uitverkocht!)

Op YouTube kan je Aluk Todolo live zien spelen.

Aluk Todolo - Aluk Todolo (single, 2006)

Proberen
Consumeren

Aluk Todolo - Descension (2007)

Proberen
Consumeren

1 comments:

  1. Mrantij said...

    Er is iets mis met de file van de single. Ik kende de band al en vind het erg interessante muziek. Ken je ook het oude project van één lid, namelijk Vediog Svaor? Erg interessante muziek ook, experimenteel, psychedelisch, goed. Erg mooie blog.  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.